Na východ od ráje

08.09.2008 17:29

(by Henry)

Ve čtvrtek 4. září jsme si ještě v Jasperu vyjeli lanovkou na horu s pěkným výhledem na údolí a pak vyrazili do Banffu.

Cesta do Banffu připomínala ráj. Zastavovali jsme na viewpointech a kochali se jezery, vodopády a výhledem na hory a ledovce a po cestě dávali pozor na medvědy na silnici. Fotky z cesty najdete v předešlým článku.

V Banffu jsme se ubytovali v hostelu a vyrazili kousek na okraj městečka na koupel do Banff-hot-springs. Po dlouhých cestách opravdu bodla a ke štěstí chybělo jen pivko, který jsme si dali hned večer. V Irish Pubu jsme pokecali s dvěma Australankama, který byly úplně hotový z Prahy, a po půlnoci zalehli, abychom byli fit na krátký přejezd do Calgary. Ráno jsme stihli si udělat v hostelu pancakeky. A jestli nás někdo pozoroval, musel se v duchu strašně smát. Ne že bychom byli takový nemehla, ale už jen pohled na to jak 2 ospalí ekonomové se pokoušejí něco vařit, musel stát za to.

Za ani ne dvě hodinky jsme dorazili do Calgary, byl pátek a my se těšili na rušnej večer velkoměsta. Asi hodinu jsme se proplétali ulicema až na druhej konec města, kde byl hostel, opět jako vždy jsme se rychle načekovali a vyrazili do města. Udělali jsme si takovej pivní večer - obešli několik různých podniků a v každým měli jedno pivo.

Asi 130km od Calgary se nachází místo Drumheller, které je označováno jako hlavní město dinosaurů na světě. Navštívili jsme tam opravdu zajímavý muzeum a pak vyrazili na Saskatoon. Asi 100km před Saskatoonem jsme zastavili, abychom se trochu vyspali a do města dorazili za ranního světla. A co v Saskatoonu se čtvrt miliónem obyvatel je zajímavého? Nic. Je to opravdu zapadákov a proto jsme hned po poledni vyrazili na jihovýchod do Reginy. Nejeli jsme po dálnici, ale po okresní silnici, aby cesta nebyla tak fádní. Stejně ale byla. Jízdu někdy i půl hodiny bez sebemenší zatáčky může zachránit jenom dobrá hudba v autě, kromě spousty jazzu nám dělají společnost Canned Heat, Creedence a ZZ Top...

V podvečer v neděli 7. jsme dorazili do hlavního města provincie Saskatchewan, Reginy. Našli jsme hostel, kterej je udělanej z nádherný vily, skoro nikdo už tu ani neni, takže jsme měli pokoj bez nějakých cestovatelských kolegů, a opět večer vyrazili do města na pivo. Koho by ale napadlo, že v neděli mají všechny hospody zavřeno? Opravdu, nenašli jsme jedinou otevřenou (a i ty zavřený vypadali dost podivně) a tak jsme se už chtěli vrátit zpět. A ejhle, kasíno. Oba jsme ještě v pravým kasínu nebyli a tak jsme zapadli. Až teď nám bylo jasný, proč je město tak nehorázně vylidněný - všichni totiž asi tráví nedělní večery v kasínu, co jinýho taky v tomhle zapadákově dělat. Chvíli jsme očumovali a pak jsem si sedl k ruletě a George mi přes rameno fandil. No nebudu rozebírat, na co jsem sázel a kolik jsem prohrál, po chvíli se i George přidal a taky prohrál a dopadli jsme jako 99% návštěvníků, pěkně jsme se tomu zasmáli, udělali si před kasínem fotečku a šli spát.

Je pondělí 8. ráno a my vyrážíme do další provincie - Manitoba. Dneska chceme projet před Winnipeg.

Zatím fotky pouze z Calgary...